“Хрещатик doing-business”: ведення бизнесу на High street Києва

Традиційно оренда приміщень в центрі Києва користуються високим попитом – кафе, ресторани, банки, магазини … Активні пішохідні потоки, концентрація і різноманітність бізнесів – все це притягує орендарів торгових приміщень в центр міста.

Аналітики RealtyStory проаналізували непрямі індикатори, які характеризують умови ведення бізнесу в центрі Києва на вул. Хрещатик – вул. Велика Васильківська (ділянка від Європейської площі до станції метро «Олімпійська»).

Kyiv high street

  • Вакантність приміщень на кінець 1-го півріччя 2018 р/ склала близько 7%, що можна порівняти з аналогічним показником 2017 г. При цьому, велика частина вакантних площ по ряду суб’єктивних причин вже тривалий період часу не використовуються і тільки половина порожніх приміщень фактично доступні на даний момент для орендарів.
  • Кількість відкритих і закритих за останній рік бізнесів практично однакова – місце старих орендарів займають нові. Якщо в 2016 та 2017 роках нові бізнеси відкривалися в тому числі і за рахунок поглинання вакантних площ, то в цьому році обмежена пропозиція приміщень до оренди стримувала розвиток.
  • Незважаючи на високий попит на оренду приміщень, за останні 12 місяців закрився кожен п’ятий бізнес, що працює на фасаді центральної торгової вулиці Києва. Середній термін життя бізнесів, що закрилися, не перевищує 2 років.
  • Як зазначалося в нашому дослідженні в 2017 р., вже кілька років спостерігається трансформація центральної вулиці Києва в бік посилення функції відпочинку.
  • За період 2015-2018 рр. частка кафе і ресторанів збільшилася з 22% до 31%. Примітно, що кількість об’єктів громадського харчування, які закрилися у 2017 р.,  більш ніж в 2 рази менше, ніж в 2016 р. Їх місце зайняли нові заклади.
  • Кількість fashion-операторів продовжує знижуватися і на кінець 1-го півріччя 2018 р. склала близько 15% загальної кількості бізнесів (в 2015 р – було 20%). У 2017 р закрилося магазинів майже в 2 рази більше, ніж відкрилося нових, що продовжує тенденцію 2016 р.
  • Одним із ключових чинників, що впливають на життєздатність бізнесу на фасаді вулиць (стріт-ритейлі), є рівень орендної плати. Низький рівень вакантності і високий попит на оренду приміщень чинить тиск на орендні ставки в центрі міста. При цьому, з огляду на велику протяжність досліджуваної території – близько 3 км, тенденції нерівномірні.
“Хрещатик doing-business”: ведення бизнесу на High street Києва
Tagged on: