Доступність магазинів: погляд рітейлерів та покупців

Доступність магазинівРезультати досліджень в різних країнах свідчать про відмінність поглядів рітейлерів і покупців на доступність магазинів.

В австрійському місті Грац було проведено опитування рітейлерів, як, на їхню думку, клієнти добираються в магазин. Потім опитали покупців, щоб порівняти бачення рітейлерів з фактичним станом речей. Результати були несподіваними: в оцінці доступності продавці сильно переоцінили важливість автомобіля і недооцінили, скільки клієнтів приходили пішки, приїжджали на велосипеді і використовували громадський транспорт.

Доступність магазинів
Оцінка доступності магазинів рітейлерами та покупцями

Аналогічне дослідження доступності було проведено на двох сусідніх торгових вулицях в Брістолі, Великобританія. І знову рітейлери переоцінили важливість автомобіля. Було також виявлено, що вони переоцінюють, наскільки далеко їхні клієнти подорожують і недооцінюють, скільки магазинів відвідує кожен клієнт.

Третє дослідження в Единбурзі підтвердило ці результати. Місцевих покупців, відвідувачів і рітейлерів в центрі Единбурга запитали, які позитивні і негативні фактори впливають на них найбільше. Покупців турбувало різноманітність магазинів в привабливому комфортному оточенні. Парковка не була ідентифікована як важлива складова. Бачення рітейлерів повністю відрізнялося від бачення їх клієнтів. У більш, ніж 10% рітейлерів парковка була вказана, як єдина проблема.

Доступність магазинів
Порівняння очікувань покупців та рітейлерів

Опитування в Новій Зеландії показав, що рітейлери і покупці мають різні пріоритети. Коли запитали про транспорт і міський дизайн торговельних районів з’ясувалося, що покупці приділяли більшу увагу переходам, широким пішохідних доріжках і регулярному, частому курсування громадського транспорту. Але не надають значення парковці на дорозі. Рітейлери вважали, що парковка є основною проблемою. Висока якість міського дизайну та забезпечення стабільного громадського транспорту були визначені важливими, як для покупців, так і для продавців.

У місті Порт Філіп, Австралія, місцевої Асоціацією рітейлерів було проведено дослідження купівельних переваг в центральній частині міста. Питання вивчалося у відповідь на пропозицію місцевої влади розширити пішохідну частину за рахунок існуючої парковки вздовж проїжджої частини. Були зроблені наступні висновки в частині доступності:

  • піші прогулянки по досліджуваній ділянці популярні. Більше 50% місцевих жителів в центр міста добираються пішки;
  • місцеві жителі складають більше 50% відвідувачів центру міста і більше 85% товарообігу магазинів;
  • близько 57% споживчих витрат «приходить» в центр пішки, ще 16% «приїжджає» громадським транспортом. І тільки 26% витрат припадає на відвідувачів, які в центр міста приїжджають на автомобілях.

Рітейлери виявили, що видалення автомобільних парковок вплине приблизно на чверть їх клієнтів (хоча частина з них повернеться на інших видах транспорту). Але, що більш важливо, з’ясувалося, що найбільша група їх клієнтів – місцеві жителі. Створення сприятливих умов для пішоходів, збільшило б їх лояльність і приваблювало частіше повертатися в район – від чого місцевий бізнес тільки виграв би.

Доступність магазинів: погляд рітейлерів та покупців